Το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας στο Vinkovci Κροατίας

23 Feb
0 comment

Μια μοναδική  εμπειρία είχαν την ευκαιρία να ζήσουν  οι 3 εκπαιδευτικοί και οι 6 μαθητές, μέλη της παιδαγωγικής ομάδας Erasmus του 10ου Δημ. Σχολείου  Καλαμάτας, που συμμετείχαν στα πλαίσια υλοποίησης του προγράμματος «DOING SMALL THINGS WITH GREAT LOVE» (Κάνοντας μικρά πράγματα με μεγάλη αγάπη) στην 1η διακρατική συνάντηση που έγινε,  από τις 14 έως τις 21  Φεβρουαρίου, στην πόλη Vinkovci της Κροατίας. Στο πρόγραμμα συμμετέχει το σχολείο μας ως εταίρος με συνεργαζόμενα σχολεία από τη την Ισπανία, την Ιταλία  και Κροατία. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί Αθανασία Θεοχάρη, συντονίστρια του προγράμματος,  Δωροθέα Λαμπρίδη και  Γιάννης Χριστόπουλος, διευθυντής του σχολείου με τους μαθητές Άγγελο Βλάσση, Γιάννη Κάτσιο, Ελένη Μαρκάκη, Αίγλη Τζικούλη, Παναγώτα Βουγιουκλή,  Χαρά Κακούτη επισκέφθηκαν το σχολείο OSNOVNA  SKOLA ??A. G. Matos ?? στην πόλη Vinkovci της Κροατίας, γνώρισαν από κοντά την οργάνωση και το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας.

Οι μαθητές φιλοξενήθηκαν από οικογένειες μαθητών του σχολείου και έτσι βιώσαν τον τρόπο ζωής και την καθημερινότητα τους, γνώρισαν μαθητές από τις υπόλοιπες χώρες, συνυπήρξαν και αντάλλαξαν απόψεις για μια  εβδομάδα.  Η ζεστή εκδήλωση καλωσορίσματος από το σχολείο  καθώς και η καταπληκτική  φιλοξενία των συναδέλφων εκπαιδευτικών της Κροατίας  ήταν τα πρώτα δείγματα επιτυχίας της συνάντησης. Η υποδοχή που μας επιφύλαξε η δημοτική αρχή στην επίσκεψη μας στο Δημαρχείο  της πόλης Vinkovci ήταν εξαιρετική, η δε περιήγηση και η ξενάγηση στην πόλη με αναφορά στα ιστορικά της μνημεία  αρκετά κατατοπιστική.           

Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσίασαν οι εκπαιδευτικές  επισκέψεις σε μουσεία  όπως το μουσείο Vucedol όπου γνωρίσαμε τον αρχαιότερο οικισμό,  μάθαμε την κατασκευή της παραδοσιακής μπότας Vucedol, στο μουσείο Vinkovci και  άλλους χώρους  πολιτισμού όπου μας δόθηκε η δυνατότητα να γνωρίσουμε την ιστορία, τη διαχρονική  κουλτούρα της Κροατίας.Οι επισκέψεις σε εργοστάσιο ανακύκλωσης και τη μονάδα βιολογικού καθαρισμού  μας έδειξαν τις προσπάθειες που καταβάλλουν στην αντιμετώπιση σύγχρονων περιβαλλοντικών προβλημάτων όπως η συλλογή, η απομείωση, η ανακύκλωση και αξιοποίηση των απορριμμάτων και η απαλλαγή των ποταμών από απόβλητα.   

  Οι ομάδες των χωρών (εκπαιδευτικοί – μαθητές)  είχαν την ευκαιρία να πάρουν μέρος σε βιωματικές δράσεις που πραγματοποιήθηκαν στο χώρο του σχολείου όπως:

  • Δημιουργία λεξικού των τεσσάρων γλωσσών (Ισπανικά, Iταλικά, Kροάτικα και Eλληνικά)
  • Εργαστήριο κατασκευής Ρωμαϊκού ημερολογίου  από ανακυκλώσιμα υλικά
  • Βιωματικό μάθημα πρώτων βοηθειών
  • Συμμετοχή σε αγώνα αλληλεγγύης για την ενίσχυση κοινωνικής δομής
  • Παζάρι αλληλεγγύης με κατασκευές των παιδιών από τις τέσσερις χώρες (Τα έσοδα δόθηκαν στον Ερυθρό Σταυρό)

…και να παρακολουθήσουν τη διδασκαλία μαθημάτων στην τάξη.

  Η γνωριμία με δραστηριότητες στη φύση , η επίσκεψη  στο Bosnaji και στο μουσείο του δάσους αλλά και σε ποτάμια ?Δούναβης-, δάση, φάρμες μας έδειξαν το πλούσιο φυσικό περιβάλλον και  το σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει στην εξέλιξη της χώρας. Στην  πόλη Vukovar, στο μουσείο μνήμης των θυμάτων του πολέμου  και στο μνημείο για την ανεξαρτησία της Κροατίας το 1991 ζήσαμε συγκινητικές στιγμές και επιβεβαιώσαμε την ανάγκη ειρηνικής συνύπαρξης των λαών.

Η επόμενη διακρατική συνάντηση έχει οριστεί για τον Μάιο  στην Ιταλία.   

Leave your thought