Επαναλειτουργία του σχολείου

29 May
0 comment

Συνεδρίαση Σχ. Συμβουλίου  αριθ. 3/29-5-2020

ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ – ΜΕΤΡΑ ΠΡΟΦΥΛΑΞΗΣ

1η Ιουνίου. Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, ξεκινάμε με σχέδιο, με μέτρα προφύλαξης και με αίσθημα ατομικής ευθύνης και συλλογικής προσπάθειας, με εμπιστοσύνη, με συνεργασία και συνέργεια.

ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ  ΜΑΘΗΤΩΝ

Δευτέρα ?Τετάρτη- Παρασκευή: 1ο τμήμα, οι μαθητές όπως έχουν διαχωρισθεί από τους εκπαιδευτικούς.

Τρίτη – Πέμπτη: 2ο τμήμα , οι μαθητές όπως έχουν διαχωρισθεί από τους εκπαιδευτικούς.

Οι μαθητές της Α? τάξης θα έρχονται καθημερινά

Για την ασφαλή προσέλευση των μαθητών θα ακολουθήσουμε την παρακάτω διαδικασία:

Στις εισόδους του σχολείου θα υποδέχονται τους μαθητές οι εφημερεύοντες και ο εκπαιδευτικός πρωινής ζώνης ως εξής:

Α΄ ΤΑΞΗ:                    8:30 πόρτα Κρήτης δυτική (μικρή)

Β΄ ΤΑΞΗ:                     8:15 πόρτα Κρήτης (μικρή)

Γ΄, Δ΄ ΤΑΞΗ:               8:15 πόρτα Κρήτης ανατολική (μεγάλη)

Ε΄, ΣΤ΄ ΤΑΞΗ:            8:15 κάτω πόρτα (νηπιαγωγείου)

Δεν επιτρέπεται η είσοδος στο χώρο σε γονείς ή σε οποιονδήποτε άλλον

Δεν πραγματοποιείται  συγκέντρωση μαθητών στον προαύλιο χώρο. Οι μαθητές πηγαίνουν κατευθείαν στις αίθουσές τους, χωρίς συνωστισμό, τηρώντας αποστάσεις, χωρίς να πιάνουν την κουπαστή. Οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων βρίσκονται  στις πόρτες των τάξεων, έχουν φροντίσει για το άνοιγμα των τάξεων και των παραθύρων ώστε να υπάρχει φυσικός αερισμός της αίθουσας, υποδεικνύουν την ακριβή θέση του κάθε μαθητή.

Οι γονείς πρέπει να έχουν φροντίσει να εφοδιάσουν τους μαθητές με κολατσιό και νερό. Το κυλικείο δεν θα λειτουργήσει.

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Α΄ ΤΑΞΗ:                  α΄ ζώνη -χώρος προσευχής (15΄αργότερα)

Β΄ ΤΑΞΗ:                  α΄ ζώνη- χώρος προσευχής

Γ΄, Δ΄ ΤΑΞΗ:           β΄ ζώνη- κερκίδες & μπα σκέτες έως πόρτα νηπιαγωγείου

Ε?, ΣΤ΄ ΤΑΞΗ:           γ΄ ζώνη- προαύλιο Κρήτης

Την πρώτη εβδομάδα εφημερεύουν όλοι οι εκπαιδευτικοί των τμημάτων.

Για οργάνωση της αίθουσας διδασκαλίας προβλέπονται τα εξής:

Ο αριθμός των παιδιών σε κάθε αίθουσα διδασκαλίας δεν υπερβαίνει τους 15. Η διδασκαλία γίνεται στην αίθουσα που έχει καθοριστεί για κάθε τμήμα και ομάδα (Α/Β) ή σε ανοιχτό χώρο.

Τα θρανία να έχουν κοινό προσανατολισμό.

Ο κάθε μαθητής έχει το δικό του θρανίο και καρέκλα, τα οποία χρησιμοποίει καθημερινά και για όλη τη διάρκεια των ?αθη?άτων. Οι μαθητές δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιούν θρανίο ή καρέκλα άλλου συ??αθητή τους. Κάθε μαθητής παραμένει στο θρανίο του ή στον χώρο που έχει οριστεί να κάθεται κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας.

Η διάταξη των θρανίων και του τρόπου που κάθονται τα παιδιά στην αίθουσα διδασκαλίας  γίνεται με τέτοιο τρόπο ώστε να υπάρχει μεταξύ των θρανίων απόσταση, τουλάχιστον, ενός (1,5) μέτρου.

Τα καθίσματα τοποθετούνται στην αριστερή κα δεξιά πλευρά των θρανίων εναλλάξ ούτως ώστε να εξασφαλίζεται η προβλεπόμενη απόσταση μεταξύ των καθήμενων μαθητών.

Υπενθυμίζουμε με κάθε ευκαιρία στους μαθητές ότι πρέπει να αποφεύγεται η επαφή των χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα, για μείωση του κινδύνου μόλυνσης.

Επισημαίνουμε στους μαθητές ότι σε περίπτωση βήχα ή φτερνίσματος πρέπει να χρησιμοποιείται χαρτομάντιλο ή να γίνεται κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα. Συστήνεται οι μαθητές  έχουν μαζί τους χαρτομάντιλα και αντισηπτικά για να μην μετακινούνται από τη θέση τους. Είναι σημαντικό να υπενθυμίζεται στους μαθητές  ο σωστός τρόπος που πρέπει να πλένουν τα χέρια τους.

Τα χρησιμοποιημένα χαρτομάντιλα απορρίπτονται σε κάδο απορριμμάτων και στη συνέχεια ακολουθεί απαραίτητα επιμελές πλύσιμο/απολύμανση των χεριών (είτε με νερό και σαπούνι είτε με το αλκοολούχο διάλυμα που υπάρχει στην τάξη).

Οι μαθητές χρησιμοποιούν αυστηρά τα ατομικά  τους αντικείμενα (βιβλία, τετράδια, μολύβια, γόμες , μαρκαδόρο πίνακα)-δε χρησιμοποιούν το σφουγγάρι πίνακα. Δεν επιτρέπεται η ανταλλαγή αντικειμένων.

Τα εποπτικά μέσα του σχολείου να χρησιμοποιούνται μόνο από τον εκπαιδευτικό. Πριν από την  έξοδο για διάλει??α και πριν οι μαθητές αποχωρήσουν από την αίθουσα γίνεται υπενθύμιση από τον εκπαιδευτικό για τα το χώρο  και μέτρα ασφάλειας που θα ακολουθούνται κατά το διάλει??α.

Γίνεται, συστηματικά, υπενθύμιση από τον εκπαιδευτικό στους μαθητές  επιμελές πλύσι?ο των χεριών, τήρηση των καθορισ?ένων αποστάσεων κ.λπ.

ΓΕΥΜΑΤΑ

Από την πρώτη ημέρα θα διατίθενται γεύματα  στους μαθητές που έχουν δηλώσει. Με τη συνοδεία εκπαιδευτικού παραλαμβάνουν το γεύμα από το διαμορφωμένο χώρο στην αίθουσα εκδηλώσεων, τηρώντας πιστά   τους υγειονομικούς κανόνες. Ο κάθε μαθητής φέρει μαζί του την τσάντα για τη μεταφορά του γεύματος.

ΑΠΟΧΩΡΗΣΗ

Η αποχώρηση γίνεται 1:15 από τις ίδιες εξόδους προσέλευσης. Οι μαθητές της Α΄ τάξης  αποχωρούν στις 1:30.

ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΚΤΙΡΙΟΥ

Το σχολείο έχει πάρει όλα τα μέτρα και έχει προμηθευτεί το ανάλογα υλικά καθαριότητας ώστε οι καθαρίστριες απρόσκοπτα να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους.

ΧΩΡΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΙΘΑΝΟΥ ΚΡΟΥΣΜΑΤΟΣ

Προσδιορίζεται χώρος, η αίθουσα μουσικής, για τη διαχείριση και απομόνωση πιθανού κρούσματος, σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ. Υπεύθυνος ορίζεται ο Χριστόπουλος Γιάννης, Διευθυντής, με αναπληρώτρια την εκπαιδευτικό Π.Ε. 70 Παπανικολαου Π., Yποδιευθύντρια.

ΕΠΑΦΗ ΜΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΥΣΙΑΖΟΥΝ

Θέλουμε να σας επισημάνουμε με τον πιο απόλυτο τρόπο – αν και είναι αυτονόητο ? ότι ιδιαίτερα αυτή τη δύσκολη περίοδο η πνευματική καλλιέργεια και η μάθηση, η διαπαιδαγώγηση και η κοινωνικοποίηση των παιδιών σας και μαθητών μας είναι για εμάς ύψιστα αγαθά και όχι μόνο ευθύνη και καθήκον. Αποδείξαμε ως σχολική μονάδα όλο αυτό το χρονικό διάστημα  πως έχουμε την ίδια αγωνία με εσάς για  τη μόρφωση των παιδιών. Σταθήκαμε στο ύψος των περιστάσεων. Δώσαμε και δίνουμε αγώνα για να διατηρήσουμε ζωντανή την αφήγηση της μάθησης ? χωρίς ουσιαστική βοήθεια εκ μέρους της πολιτείας. Αναπτύσσουμε μόνοι μας τεχνολογικές δυνατότητες.

Θα συνεχίσουμε την εξ αποστάσεως διδασκαλία για όσους δεν μπορούν να έλθουν στο σχολείο για αντικειμενικούς λόγους.

Αποφασίσαμε 2 φορές την εβδομάδα (θα προσδιοριστεί η ημέρα και ώρα από κάθε εκπαιδευτικό  ξεχωριστά), είτε με emails είτε μέσω της πλατφόρμας e-me είτε μέσω webex, να διατηρήσουμε την επαφή με τους μαθητές που απουσιάζουν και να τους τροφοδοτούμε με οδηγίες και εργασίες.

Σ΄ ότι αφορά την απευθείας μετάδοση μαθήματος σε πραγματικό χρόνο από εκπαιδευτικό  μέσα από την τάξη όπως, προβλέπει η ΚΥΑ 57233/Υ1/2020, αφού λάβαμε υπόψη:

  • 1.       Την ανάγκη διατήρησης του μοναδικού παιδαγωγικού κλίματος συνεργασίας και αλληλεπίδρασης, τη σχέση εμπιστοσύνης και ενθάρρυνσης της ελεύθερης βούλησης που αναπτύσσεται καθημερινά μέσα στις σχολικές αίθουσες μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών,
  • 2.       Το γεγονός ότι η εκπαιδευτική διαδικασία σε παιδιά Δημοτικού είναι καθαρά συνεργατική ? διαλογική. Τους σημαντικούς κινδύνους, που ενέχει η απευθείας μετάδοση για τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών,

Το σχολικό συμβούλιο ομόφωνα εκφράζει την αντίθεσή του την απευθείας μετάδοση μαθήματος μεσύγχρονη, εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε πραγματικό χρόνο μέσα από την τάξη για  όλα τα τμήματα του σχολείου.    

  ΟΛΑ ΘΑ ΠΑΝΕ ΚΑΛΑ

  ΚΑΛΑΜΑΤΑ, 29/5/2020

Ο Διευθυντής

Γιάννης Χριστόπουλος

Leave your thought