Πρωτοβουλίες εξωστρέφειας στο 10ο

17 Jan
0 comment

Η εκπαίδευση πέρα από τη τυπική διαδικασία μάθησης οφείλει να διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο  στην αναζήτηση στοιχείων που  ενδιαφέρουν τους μαθητές, που ικανοποιούν την περιέργεια τους, που προάγουν την καινοτομία, που καθιστούν το σχολείο ελκυστικό, ανοιχτό στην κοινωνία. Το 10ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμάτας, το σχολείο μας,  φιλοδοξεί και  αναλαμβάνει πρωτοβουλίες εξωστρέφειας, προωθεί τη συνεργασία, διαμορφώνει καλές πρακτικές,  επιδιώκει  αμφίδρομες δράσεις με στόχο την αλληλεπίδραση με Σχολεία της Ευρώπης, με Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, με  κρατικούς και κοινωνικούς φορείς, με προσωπικότητες των γραμμάτων, της τέχνης,  με την τοπική μας  κοινωνία, με τη γειτονιάς μας.

Αναφέρουμε ενδεικτικά :

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗΣ  ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ

Η Βιβλιοθήκη του σχολείου μας στεγάζεται στον Β΄ όροφο του σχολικού μας κτηρίου  και καλύπτει επιφάνεια 100 τ.μ. Στον καλαίσθητο χώρο της είναι συγκεντρωμένοι περισσότεροι από 3000 τίτλοι βιβλίων  και σημαντικός αριθμός περιοδικών. Λειτουργεί, κυρίως, ως παιδική σχολική βιβλιοθήκη υπάρχει ,ωστόσο, και τμήμα ενηλίκων.

Επιδιώκουμε η βιβλιοθήκη μας:

  • Να αποτελέσει για τους μαθητές ένα ελκυστικό χώρο εκτόνωσης, γνώσης, πληροφόρησης, γνωριμίας- εξοικείωσης με το βιβλίο και ανάπτυξης των ιδιαίτερων ικανοτήτων τους.
  • Να δώσει στους εκπαιδευτικούς την ευκαιρία και τη δυνατότητα διαφορετικής προσέγγισης της διδασκαλίας, πρόσβασης σε πηγές πληροφόρησης και μέσα για τον σχεδιασμό νέων μεθοδολογιών στις  διαδικασίες της μάθησης ,έτσι ώστε να ανταποκρίνεται με επιτυχία στις πληροφοριακές και ερευνητικές ανάγκες των μαθητών και των εκπαιδευτικών. Δράσεις:-παρουσιάσεις βιβλίων – συνεργασίες με συγγραφείς, εικονογράφους, εκδοτικούς οίκους, προβολές ταινιών-ομιλίες και θεματικές συζητήσεις – λέσχες βιβλίων – εργαστήρια κ.ά.

Το υλικό ταξινομείται σύμφωνα με το Δεκαδικό Σύστημα DEWEY (Dewey Decimal Classification). Την οργάνωση και τη λειτουργία έχει η Διαχειριστική Επιτροπή με υπεύθυνους τους εκπαιδευτικούς Χρυσανθακόπουλο Κωνσταντίνο και Παπανικολάου Παναγιώτα.

ΥΛΟΠΟΙΟΥΜΕ  4 ΣΧΕΔΙΑ ERASMUS+ KA2

Τα σχολικά  έτη 2017-19 υλοποιήσαμε:

Σχέδιο «Active School Days» Σκοπός του προγράμματος είναι η βελτίωση των μαθησιακών επιδόσεων μέσω της υιοθέτησης πρακτικών που ενσωματώνουν τη φυσική δραστηριότητα στη τάξη και στα διαλείμματα, η καλλιέργεια ευγενούς άμιλλας & και πνεύματος συνεργασίας. Το πρόγραμμα  υλοποιήθηκε με τη συμμετοχή σχολείων της Φινλανδίας, της Ισπανίας και της Ιταλίας. Τον συντονισμό για το σχολείο μας είχε η εκπαιδευτικός Παραρά Μαρία.

Τα σχολικά έτη 2018 ? 2020 υλοποιούμε:

Σχέδιο «Guiding the development of responsible citizenship in schools» – «Καλλιεργώντας το αίσθημα του υπεύθυνου πολίτη στο σχολείο».Στόχος του προγράμματος είναι η ευαισθητοποίηση και η ενεργοποίηση των μαθητών μας προκειμένου να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες, έχοντας ως γνώμονα τους προτεινόμενους στόχους για βιώσιμη ανάπτυξη που έχουν θέσει τα Ηνωμένα Έθνη. Το πρόγραμμα  υλοποιείται με τη συμμετοχή σχολείων της Αγγλίας, της Πολωνίας και της Ουγγαρίας. Τον συντονισμό για το σχολείο μας έχει η εκπαιδευτικός Παραρά Μαρία.

Τα σχολικά έτη 2019 ? 2021 υλοποιούμε:

Σχέδιο «DOING SMALL THINGS WITH GREAT LOVE» «ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΜΙΚΡΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΑΓΑΠΗ» με σχολεία των χωρών Ισπανίας, Κροατίας και της Ιταλίας,   με τη συμμετοχή μαθητών Ε΄& Στ΄ τάξεων. Η κεντρική ιδέα του προγράμματος  είναι  καθημερινές μικρές πράξεις αλληλεγγύης, δράσεις  για κοινωνικά ζητήματα για το περιβάλλον, ενίσχυση των ευπαθών  ομάδων,   κλπ. Το πρόγραμμα  υλοποιείται με τη συμμετοχή μαθητών Ε΄ και Στ΄ τάξης και σε συνεργασία με σχολεία της Ισπανίας, της Ιταλίας και Κροατίας. Τον συντονισμό για το σχολείο μας έχει η εκπαιδευτικός Θεοχάρη Αθανασία.

 Σχέδιο «Πλατφόρμα 3D παιχνιδιών Ευρωπαϊκής κληρονομιάς με σκοπό τη διδασκαλία των μαθηματικών A, B & Γ  Τάξεων (IDEA)». Το πρόγραμμα στοχεύει στη σύνδεση των μαθηματικών   με τόπους πολιτισμού με τη χρήση νέων τεχνολογιών. Υλοποιείται με τη συμμετοχή μαθητών Α΄ ,Β΄ και Γ΄ τάξης σε συνεργασία με φορείς από Ελλάδα, Κύπρο και Ιρλανδία. Τον συντονισμό για το σχολείο μας έχει η εκπαιδευτικός Μάλαμα Βασιλική.

ERASMUS+ KA1

Σχέδιο «ERASMUS+: Παράθυρο στο Ευρωπαϊκό μας μέλλον».

Στόχοι του προγράμματος είναι :

  • Η αξιοποίηση του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού και της Πολιτισμικής Κληρονομιάς
  • Η ενίσχυση της χρήσης των ΤΠΕ στη διδασκαλία αλλά και στις υπόλοιπες δράσεις του σχολείου
  • Η απόκτηση διδακτικών εργαλείων για την αξιοποίηση της κίνησης και του παιχνιδιού αλλά και την υιοθέτηση καλών πρακτικών που προάγουν έναν υγιεινό τρόπο ζωής.

Συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί: Παραρά Μαρία – Θεοχάρη Αθανασία – Χρυσανθακόπουλος Κωνσταντίνος ? Κατσαριώτη Αθανασία – Μάλαμα Βασιλική.

ΜΗΝΙΑΙΕΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ

Διοργάνωση μηνιαίων  ενημερωτικών συναντήσεων-παρουσιάσεων  που αφορούν  σύγχρονα ζητήματα μάθησης, ψυχολογίας, νέων τεχνολογιών με τη συμμετοχή νέων επιστημόνων της πόλης μας. Το συντονισμό έχει η εκπαιδευτικός Μάλαμα Βασιλική.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ

  • Συμμετοχή  στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου – Τμήμα Γεωπονίας με τίτλο: “Διατήρηση της φυτικής βιοποικιλότητας στα βουνά Ταϋγετος και Πάρνωνας” κάτω από την εποπτεία του καθηγητή Αναστασίου Δάρρα, σχετίζεται με τη διάσωση και τη διατήρηση των ενδημικών φυτών και υλοποιείται στα πλαίσια σχεδίου του ΕΛΙΔΕΚ ” Κόμβοι Έρευνας, Καινοτομίας και Διάχυσης”. Στόχο έχει να καλλιεργήσει την κουλτούρα της έρευνας στους  μαθητές μας με βιωματικά εργαστήρια, εκπαιδευτικές επισκέψεις, ημερίδες ενημέρωσης κλπ.
  • Συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και την Καθηγήτρια του τμήματος Γεωλογίας και Γεωπεριβάλλοντος, Νίκη-Νικολέτα Ευελπίδου για την εφαρμογή του προγράμματος με τίτλο «Ψηφιακό Μουσείο: Ανακαλύπτοντας Γεωμορφολογικές Διαδρομές» που κατατίθεται στο πλαίσιο του «Κόμβοι Έρευνας, Καινοτομίας και Διάχυσης» του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Γενική Γραμματεία Έρευνας και Τεχνολογίας, Ελληνικό Ίδρυμα Έρευνας και Καινοτομίας. Σκοπός είναι η δημιουργία ενός ερευνητικού πεδίου και μιας καινοτόμου εκπαιδευτικής πρακτικής, με εκπαιδευτικές δραστηριότητες στο τοπικό περιβάλλον.
  • Συμμετοχή στους Περιφερειακούς Αγώνες Ρητορικής Τέχνης για μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης που συνδιοργανώνουν το Τμήμα Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου και το Περιφερειακό Κέντρο Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.) Περιφέρειας Πελοποννήσου. Στόχος των ατομικών και ρητορικών αγωνισμάτων είναι οι μαθητές να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές και γλωσσικές δεξιότητές τους, να αρθρώσουν ορθό και τεκμηριωμένο δημόσιο λόγο.

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΥΓΕΙΑΣ

Η Τοπική Μονάδα Υγείας Καλαμάτας υλοποιεί σε συνεργασία με το σχολείο  πρόγραμμα αγωγής υγείας με θέμα “Φωνάζω δυνατά «ΟΧΙ». Προστατεύω το σώμα μου. Προστατεύω τον εαυτό μου”, το οποίο συμβάλλει στην πρόληψη της σωματικής, ψυχικής και κοινωνικής υγείας των παιδιών με απώτερο όφελος την καταπολέμηση της σεξουαλικής κακοποίησης και παρενόχλησης αυτών.

ΠΑΙΔΙΚΗ ΧΟΡΩΔΙΑ

Συμμετοχή στο «1ο Παν-πελοποννησιακό Φεστιβάλ παιδικών χορωδιών» στη Σπάρτη.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Κάθε σχολικό έτος σχεδιάζονται και υλοποιούνται  προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας Πολιτισμού   Παράλληλα το σχολείο συμμετέχει σε  προγράμματα και εκπαιδευτικές επισκέψεις  Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Leave your thought